מהם המודלים העסקיים הנפוצים ביותר להרוויח כסף?

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל עסק הוא השגה של תזרים מזומנים חיובי. בלי זה, אפילו בעלי העסקים המוצלחים ביותר ייכשלו. בגלל שלכל עסק יש מודל עסקי אחר על איך להרוויח כסף, אשתף בתשובה שלי 10 מודלים עסקיים שתוכלו לבנות את העסק סביבם.


לנוחיותכם, צירפתי את התשובה שלי גם בוידאו.


אז המודל הראשון הוא מודל שבו אתם נותנים את המוצר שלכם בחינם. עכשיו יש הרבה חברות שמשתמשות במודל הזה, והסיבה שהן עושות את זה בגלל שהן מרוויחות את הכסף שלהם מפרסומות. קחו לדוגמא את יוטיוב ופייסבוק, שהשימוש בהן חינם אבל אתם מוצפים בפרסומות תוך כדי שימוש.


המודל שני הוא מודל הFreemium - שבו השירות חינם אבל אתם יכולים לשלם כדי להשתדרג. אחת החברות המוכרות שמשתמשות במודל הזה היא לינדקין, תוכניות המנויים שם נעות בין 105 ל350 שקל לחודש.


המודל השלישי מבוסס על עלויות המוצר בתוספת רווח.

יש שמוסיפים 20%, 30%, 40% רווח, יש כאלה גם מוסיפים 100%, זה תלוי מוצר.

אתם קונים מוצר ב100 שקל מוכרים אותו ב130 וכך הלאה.


המודל הרביעי מבוסס על הערך של המוצר ללקוח הממוצע.

קחו לדוגמא את ענף השכרת הרכב, חברות ההשכרה מציעות את אותם המחירים גם ללקוחות גרועים שלא יודעים לנהוג וגם ללקוחות שכן יודעים. הם חישבו את המחיר שמשתלם להם להשכיר רכב בלי קשר לאיזה תאונות יקרו במהלך הדרך.

המודל החמישי הוא תשלום חודשי קבוע בעלות נמוכה.

אחת החברות הכי גדולות שמתמשות בו היא נטפליקס, תשלום חודשי של בין 30 ל-60 זה לא הרבה כסף אבל ברגע שאתם מכפילים את זה במעל 170 מיליון אנשים משלמים, מדובר על מספרים כבדים.



מודל שישי הוא תמחור מדורג מבוסס על נפח העבודה.

אתם יכולים לקרוא למודל הזה כוח קנייה, אם אני מגיע לחנות קמונאות ואני רוצה לקנות יחידת מוצר אחת אני מקבל מחיר x, אם אני רוצה לקנות 1000 יחידות אני מקבל מחיר x חלקי 5, חלקי 10 וכך הלאה.



המודל השביעי מבוסס על אחוז מההכנסות של כל עסקה או בשפה פשוטה יותר, עמלה. האחוז של העמלה שלי לא משתנה אבל ככל שאני מוכר עסקה גדולה יותר ככה אני מקבל יותר כסף.

המודל הזה נפוץ מאוד בעולם הנדלן.




מודל שמיני, מחיר המוצר נמוך, אך התמיכה ושירות הלקוחות בתוספת תשלום.

במודל הזה מחיר המוצר אטרקטיבי או אפילו בחינם, אבל הלקוחות מחויבים בגין התקנה, התאמה אישית, הדרכה ושירותים אחרים.

לקוחות בדרך כלל לא אוהבים את המודל הזה.


מודל תשיעי, מחיר כניסה נמוך, עם שדרוגים בתשלום.

בטח ראיתם מתישהו בחיים שלכם מודעה של מכירת רכב חדש מהניילונים במחיר רצפה. מה שהיבואניות רכב בונות עליו הוא שמעמד הקנייה תוסיפו עוד כסף כדי לקנות את המודל עם הגג הנפתח, מערכת מולטימדיה וגלגלי מגנזיון.




מודל עשירי, מוצר בסיסי בעלות נמוכה ותוספת של כסף על מוצרים חד פעמיים.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא סכיני הגילוח. אנחנו קונים את ידית הגילוח בנפרד וכל פעם מחדש את סכיני הגילוח.




2 צפיות0 תגובות